top of page

Volunteer work


Jak někteří už možná víte, rok jsem se připravovala přes salesiánský program Cagliero, který školí a vysílá dobrovolníky do celého světa. Dobrovolníci jsou vysíláni na rok, ale poctiví studenti jako já, kteří si nemůžou dovolit zameškat školu, mohou pomáhat na měsíc v Bulharsku.

Proč jsem se vůbec rozhodla stát se dobrovolníkem a co takový dobrovolník vůbec dělá? I přesto, že to může znít jako velké klišé, myslím si, že je důležité navzájem si pomáhat. Narodila jsem se do milující a zabezpečené rodiny a mám pocit, že bych to nějak měla splatit a předávat lásku dál. Hledala jsem různé cesty, jak mohu pomoci. Přes domovy důchodců, potravinové sbírky až po dobročinné akce na podporu lidí bez domova. Ke komu jsem si ale našla cestu, jsou děti a mládež. Jsou naše budoucnost a, radost života a bohužel často vidíme zanedbané děti na ulicích anebo nešťastné děti v rodinách. To je asi hlavní důvod, proč jsem se přihlásila přes salesiánskou asociaci Dona Bosca (SADBA) na roční školení dobrovolníků a teď se chystám do Bulharska.

Co je vlastně náplní takového salesiánského dobrovolníka? Sama vlastně nevím, co přesně budu dělat, ale jedno vím jistě, jedu dětem věnovat svůj čas a mít je ráda. Zbytek mé práce se dozvíte v dalších článcích na tomto blogu, kde budu (snad pravidelně) přidávat střípky bulharského života.

Jsem Vám vděčná za jakoukoli podporu a snad Vám tento web přinese i nějaké zajímavosti a poznání. Možná se pak i vy budete chtít vydat na cestu dobrovolnictví třeba jako mí přátelé, kteří se vypravili do Mexika, Ekvádoru, Angoly, Indie a nebo ještě dál.


 Recent   
 Posts  
bottom of page